Van schets naar animatie
Timing
Programma’s
Stappenplan
STAP 1:
Maak een schets van een eigen gekozen figuur die je later in Animate gaat animeren.
Maak een vector vorm op je iPhone, iPad of Android-apparaat van een schets met Adobe Capture.
Animeer vervolgens je personage met Animate voor gebruik in een animatiefilm of een animatiefilm.
Met een Adobe account kan je de schets bewaren in de Bibliotheek (Library) en in alle adobe software terug vinden.
Open de app Capture.
Selecteer Vormen (Shapes) en tik op het pictogram. Neem een foto van de koala sketch-foto.
Sla op en geef een naam.
STAP 2:
Open Animate en kies voor het formaat full HD.
Zonder account moet je het bestand importeren ‘vorm1.svg’ in het werkgebied. Draai en verklein.
De kleuren gaan we via #hex kleuren apart moeten importeren.
Selecteer alles van je tekening en kies voor Splitsen, nu kunnen we beginnen kleuren.
Vul met het emmertje, zorg dat al de lijnen gesloten zijn anders kan je geen kleur vullen. Teken bijvoorbeeld eerst de zwarte lijnen van het zwaard bij.
STAP 3:
We gaan nu alles dat apart moeten geanimeerd worden op een aparte laag plaatsen. Selecteer de rechtervoet met de lasso, knip dit op een aparte laag. Doe hetzelfde voor de linkervoet, arm met zwaard en body (al de rest).
STAP 4:
Maak frames bij tot 2 seconden bv. Kies bij elke laag voor een bewegingstween. Start met de body te verplaatsen naar achteren.
Verplaats de laag rechter- en linkervoet, telkens naar achter en de volgende keer naar voor. Het laag arm en zwaard verplaats je mee met de body maar hier draai je eens naar boven en naar beneden.